Vallen, opstaan en weer doorgaan!

22-08-16 / Renate Boom

Op internet en social media vind je onnoemelijk veel artikelen over de beste manieren om acquisitie te doen. Is koud bellen nog wel van deze tijd? Is LinkedIn het juiste middel? Wat kun je het beste zeggen om ‘die’ ene afspraak te krijgen? Gaat het om iets brengen of iets halen? Hoe onderscheid je je ten opzichte van de vele concurrenten?

Veel vragen waar in mijn ogen niet een eenduidig antwoord op te geven is, omdat het vooral belangrijk is dat je jezelf blijft en een specifieke aanpak dus ook niet voor iedereen werkt. Ik kan je wel een kijkje geven in het leven van een New Business Accountmanager bij Hermes | Recruitment.

Binnen Hermes | Recruitment houd ik me volledig bezig met het werven van nieuwe klanten op het gebied van Business – IT. Zoals elke Accountmanager New Business niet onbekend in de oren zal klinken, is dit vallen, opstaan en weer doorgaan, maar ook zeker het vieren van mooie en leuke successen!

Maandagochtend begin ik met een Sales-overleg. Over de stand van zaken met betrekking tot nieuwe klanten en aanvragen. Hierin wordt ook met Delivery afgestemd waar de focus op komt te liggen voor de komende week. Na dit overleg ga ik meteen van start met acquisitie en het bezoeken van potentiële klanten.

Maar hoe kom je nou eigenlijk aan tafel bij die klant waar je altijd al eens een kijkje in de keuken hebt willen nemen? Hoe kun je je onderscheiden van de rest en hoe zorg je dat je een goede relatie kan behouden?

Ik denk dat het in deze tijd veel gaat om het goed onderhouden- en het uitbreiden van je netwerk, zodat mensen jou iets gunnen als ‘die’ ene aanvraag voorbij komt. In je benadering, of dit nu telefonisch, per email, of via Social media is, is het belangrijk goed na te denken over de manier waarop je iemand benadert. Wees zelfverzekerd, probeer iets te brengen en niet alleen te halen, houdt het luchtig en kom je afspraken altijd na.

Op het moment dat ik een aanvraag binnen krijg, is het van belang om direct met Delivery (ons recruitment team op kantoor) te schakelen. Hermes | Recruitment heeft een sterk team dat goed op elkaar ingespeeld is en een groot netwerk heeft. Zij schakelen snel en maken daardoor de juiste match! Hierdoor kan ik ook snel schakelen met mijn (potentiële) klanten.
Op deze wijze hebben we dan ook al successen kunnen boeken die binnen Hermes |Recruitment dan ook goed gevierd worden! Bij een nieuwe klant ontstond een tijdelijke behoefte aan extra kennis op IT gebied. Binnen Hermes Recruitment werd dit snel opgepakt en kwamen we snel met een goede kandidaat om de klus te klaren. Na een gesprek met de opdrachtgever bleek dat er een juiste match was. Zo’n eerste succes voelt dan even extra goed!!

Renate Boom

Deel:

Terug naar blogs